Konto demonstracyjne Analytics to w pełni funkcjonalne konto Google Analytics, do którego dostęp mają wszyscy użytkownicy Google. Zawiera 1 usługę w Universal Analytics i 2 usługi w Google Analytics 4. Dzięki kontu demonstracyjnemu możesz poznać działanie autentycznych firmowych baz danych i eksperymentować z funkcjami Google Analytics.
Tematy w tym artykule:Demo Account in Google Analytics
Jak uzyskać dostęp do konta demonstracyjnego
Aby uzyskać dostęp do konta demonstracyjnego, kliknij jeden z 3 linków na końcu tej sekcji. Po kliknięciu linku:
- Jeśli masz już konto Google, zaloguj się na nie.
- Jeśli nie masz jeszcze konta Google, wyświetli się prośba o jego utworzenie i zalogowanie się.
Klikając poniższy link, dajesz Google zgodę na wykonanie jednego z 2 działań związanych z Twoim kontem Google:
- Jeśli masz już konto Google Analytics, dodamy do niego konto demonstracyjne.
- Jeśli nie masz jeszcze konta Google Analytics, utworzymy takie konto powiązane z Twoim kontem Google, a następnie dodamy do niego konto demonstracyjne.
Konto demonstracyjne otworzysz za pomocą selektora konta w Analytics, służącego do wyboru organizacji i połączonych kont.
Konto demonstracyjne wlicza się do maksymalnej liczby kont Analytics, jakie możesz utworzyć w ramach pojedynczego konta Google. Aktualne maksimum w przypadku Google Analytics wynosi 2000 kont Analytics na pojedyncze konto Google.
Otwórz konto demonstracyjne, które zawiera 3 usługi. Aby to zrobić, kliknij jeden z poniższych linków w zależności od usługi, do której chcesz najpierw uzyskać dostęp. W każdej chwili możesz przejść do innych usług, korzystając z selektora konta.
- Usługa w Google Analytics 4: Google Merchandise Store (dane z sieci)
- Usługa w Google Analytics 4: Flood-It! (dane z witryny i aplikacji)
- Usługa w Universal Analytics: Google Merchandise Store (dane z sieci)
Konto demonstracyjne możesz usunąć w dowolnej chwili.
Skąd pochodzą dane
Dane na koncie demonstracyjnym Google Analytics pochodzą ze sklepu Google Merchandise Store oraz z gry Flood-It!.
Sklep Google Merchandise Store to witryna e-commerce, która oferuje produkty Google. Dane z tej witryny e-commerce wykorzystują zarówno usługi Universal Analytics, jak i Google Analytics 4. Więcej informacji o różnicach między typami usług
Te 2 usługi zawierają dane, które przypominają dane z typowej witryny e-commerce, i obejmują następujące rodzaje informacji:
- Dane o źródłach wizyt: informacje o tym, skąd trafiają do witryny jej użytkownicy. Obejmują one dane o ruchu bezpłatnym, ruchu z płatnych wyników wyszukiwania i ruchu z reklam displayowych.
- Dane o treści: informacje o zachowaniu użytkowników w witrynie. W ich skład wchodzą m.in. adresy URL stron, które odwiedzają użytkownicy, i dane o tym, jak z nich korzystają.
- Dane o transakcjach: informacje o transakcjach w witrynie Google Merchandise Store.
Flood-It! to prosta, a jednocześnie wciągająca strategiczna gra logiczna, w której trzeba wypełnić planszę jednym kolorem, nie przekraczając dozwolonej liczby ruchów. Gra jest dostępna do pobrania na Androida lub iOS. Dane z gry Flood-It! są wykorzystywane w usłudze w Google Analytics 4, która zawiera raporty o grach oraz dane z aplikacji i witryny obejmujące te rodzaje informacji:
- Obliczone dane: informacje wyliczane na podstawie istniejących danych. Są to na przykład informacje o średnich przychodach na aktywnego użytkownika i średnim czasie zaangażowania. Należą do nich także współczynnik konwersji kupujących oraz kondycja przychodów, obliczane na podstawie zalecanych przez Google Play kluczowych wskaźników wydajności.
- Dane zdarzeń: informacje o interakcjach użytkowników z treścią. Obejmują one zdarzenia takie jak ukończenie lub powtórne rozpoczęcie poziomu.
- Dane transakcji e-commerce: informacje dotyczące zakupów w aplikacji.
Jak korzystać z konta demonstracyjnego
Na koncie demonstracyjnym dostępne są prawdziwe dane z witryny e-commerce, co umożliwia prześledzenie, jak działają raporty i funkcje Google Analytics. W 2 usługach w Google Analytics 4 możesz między innymi:
- wyświetlać standardowe raporty Google Analytics 4 w usłudze korzystającej z danych z Merchandise Store;
- przeglądać raporty o grach w usłudze korzystającej z danych z gry Flood-It!;
- przeprowadzać podstawowe analizy, takie jak:
- sprawdzanie, jaki kanał odpowiada za pozyskiwanie największej liczby nowych użytkowników na różnych platformach;
- sprawdzanie, ile wynosi łączna liczba unikalnych użytkowników każdej firmy;
- sprawdzanie, ile konwersji miało miejsce w aplikacji Flood-It! i witrynie Merchandise Store w ostatnim tygodniu;
- przeprowadzać eksplorację ścieżki – sprawdzać, gdzie użytkownicy rozpoczynają ścieżkę konwersji i gdzie ją opuszczają;
- przeprowadzać doraźne eksploracje, przeciągać i upuszczać w obszarze roboczym kilka zmiennych (segmenty, wymiary i dane, których używasz do pomiaru prowadzonej działalności), aby od razu zobaczyć wizualizacje danych.
Korzystając z usługi w Universal Analytics, możesz m.in.:
- wyświetlać wszystkie standardowe raporty zawierające prawdziwe dane ze sklepu Google Merchandise Store;
- wyświetlać dane dostępne dzięki integracji z Google Ads i Search Console.
- modyfikować raporty poprzez dodawanie filtrów i wymiarów dodatkowych oraz przełączać widok raportu.
- porównywać zakresy dat w przypadku danych o pozyskiwaniu, zachowaniu i konwersjach;
- segmentować dane, używając własnych segmentów niestandardowych;
- tworzyć własne panele informacyjne, raporty niestandardowe i modele atrybucji;
- wyświetlać wstępnie zdefiniowane panele informacyjne i segmenty zaimportowane z Galerii rozwiązań.
Ograniczenia
Wszyscy użytkownicy na koncie demonstracyjnym Google Analytics mają rolę Przeglądający. Oznacza to, że możesz:
- wyświetlać dane do raportu i ustawienia konfiguracji;
- prowadzić działania na danych w raportach (np. filtrować tabele, dodawać wymiary dodatkowe, tworzyć segmenty);
- tworzyć i udostępniać własne zasoby, takie jak raporty niestandardowe, oraz wyświetlać udostępnione zasoby innych użytkowników. Użytkownicy nie mogą jednak wspólnie pracować nad udostępnionymi zasobami.
Więcej informacji o uprawnieniach użytkownika znajdziesz w sekcji poświęconej zarządzaniu użytkownikami w Centrum pomocy.
Dane na koncie demonstracyjnym są maskowane, ale nadal są to typowe dane Analytics.
Usługa w Universal Analytics nie zawiera raportu Eksplorator użytkownika.
Usługi w Google Analytics 4 nie zawierają funkcji eksportowania raportów ani eksploracji. Nie umożliwiają też wglądu w wymiar identyfikatora urządzenia ani korzystania z dostępnej w menu głównym Eksploracji metody eksploracji zachowania użytkownika.
Z konta demonstracyjnego nie można korzystać w interfejsie Analytics Reporting API w odniesieniu do żadnego z dwu typów usług. Jeśli spróbujesz użyć takiego interfejsu, wyświetli się błąd dotyczący braku uprawnień.
Jak usunąć dostęp do konta demonstracyjnego
Aby usunąć dostęp do konta demonstracyjnego, wykonaj poniższe czynności. W każdej chwili możesz ponownie uzyskać do niego dostęp.
- Na stronie Administracja w sekcji Konto kliknij Zarządzanie dostępem do konta.
- Kliknij Usuń mnie.